imagesمحقق مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل استان اصفهان گفت: ضریب نفوذ اینترنت در ایران در سال گذشته 82.12 درصد بوده است، البته این آمار میزان کاربران فضای وب است که هم‌چنان در حال افزایش است

.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا شیخ بهایی در همایش کسب و کار در فضای مجازی، اظهار کرد: هم اکنون در میان 46 میلیون کاربر اینترنت در ایران، شش میلیون کاربر داریم که از اینترنت دیال آپ استفاده می‌کنند و اگر از تکنولوژی‌ای استفاده کنیم که منطبق با ساختار دیال آپ نباشد شش میلیون مشتری را از دست می‌دهیم.
 
وی اظهار کرد: در سال 1393طبق گزارش انجمن‌های صنفی کسب و کارهای الکترونیکی ایران رقم تراکنش‌های مالی که در فضای کسب و کار ایران مبادله شد بالغ بر 52 هزار میلیارد تومان بوده است. این رقم بدون خرید و فروش‌های شارژ گوشی‌های تلفن همراه و پرداخت قبوض به صورت اینترنتی بوده است.
 
محقق مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل استان اصفهان افزود: طبق آمار رسمی معاونت فناوری ریاست جمهوری این رقم در سال آینده به رقم 80میلیارد تومان خواهد رسید.
 
شیخ بهایی گفت: هر کسب و کاری در فضای بیزینس امروزی بخواهد رقابت کند، به ناچار مجبور است از فناوری اطلاعات و ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده کند. رقابت کسب و کارها بدون استفاده از تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات غیر ممکن شده است.
 
وی با بیان اینکه ابتدایی‌ترین مزیت کسب و کار الکترونیکی 24 ساعته بودن آن است، گفت: بازارهای الکترونیکی بستری هستند که فضا را برای فروشندگان و مشتریان مختلف فراهم می کنند تا بتوانند کالاها و خدمات خود را در این فضا مبادله کنند.
 
محقق مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل استان اصفهان در خصوص سه هدف کلی از کسب و کار الکترونیکی، اظهار کرد: جذب تمام مشترکینی که در فضای وب به دنبال حل نیازهایشان می‌گردند و به دنبال آن افزایش فروش محصولات و افزایش ثروت و سپس افزایش موفقیت در کسب و کار که به رضایت مندی مشتریان مربوط می‌شود، از جمله این اهداف است.
 
شیخ بهایی بازار کسب و کار اینترنتی را دو دسته خواند و گفت: می‌توانیم بازار الکترونیک عمومی داشته باشیم و شبیه به واسطه عمل کنیم یا بازار الکترونیک خصوصی داشته باشیم که به فروش محصول تولید شده خاصی بپردازد.
 
وی با تاکید بر اینکه راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی ساده نیست، اظهار کرد: راه اندازی کسب و کار الکترونیک، یک مسیر پر تلاطم و پر چالشی را در پیش دارد و اگر چه ثبوت در فضای وب آسان است، اما موفقیت آسان نیست و اگر نسنجیده اقدام شود نه نتها مزیتی را برای شما در جامعه به همراه نخواهد داشت، باعث زیان‌هایی نیز خواهد شد.
 
محقق مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل استان اصفهان اظهار کرد: ارزش پیشنهادی بسته‌ای از منافع است که به مشتریان عرضه می‌شود تا شما را نسبت به رقیبان خود انتخاب کنند و شما را از رقیبان متمایز کند و بتوانید کسب وکاری پیشتاز راه بیاندازید.
 
شیخ بهایی با اشاره به اینکه استفاده از اقلام کالاهای برند که می‌توان برای آنها گارانتی‌های معتبر ارائه کرد و اجناس دیجیتالی می‌تواند موفقیت کسب و کار را تضمین کند، گفت: شروع کسب و کار الکترونیکی با سرمایه‌های ناکافی باعث شکست در کار می‌شود.
 
وی همچنین ذهن خوانی مخاطب را از امری مهم در بحث بازاریابی دیجیتال دانست و اظهار کرد: از مهم‌ترین عواملی که در فضای وب با آن مواجه هستیم، شناخت و تصویرهای ذهنی مخاطب و جذابیت‌هایی برای جذب مخاطبان است.

لازم به ذكر ايت اين همايش توسط مركز آموزش علمي كاربردي جهاد دانشگاهي اصفهان و با همكاري سازمان رفاهي تفريحي شهرداري خميني شهر و معاونت آموزشي جهاد دانشگاهي واحد صنعتي اصفهان برگزار شد.