وبلاگ

دوره‌های تخصصی کشاورزی

اخبار آموزشی اطلاعیه ها

دوره‌های تخصصی کشاورزی

توليد، طراحي و نگهداري بونساي

طبیعت و زیبایی‌های آن همواره الهام بخش و مأمنی برای فرار از هیاهوی دنیای بیرونی و درونی او بوده و هست. نتایج پژوهش دانشمندان رفتارشناسی نشان می‌دهد، ارتباط با طبیعت و وجود گیاه و پرورش آن در منزل، موجب تلطیف روح و روان آدمی است و ارتباط انسان جهت پرورش گیاه، بیش از هرچیزی، شادی و طراوت را به انسان هدیه می‌دهد.

یکی از راه‌های پرورش گیاه در فضای محدود، تولید درختان مینیاتوری تحت تکنیکی به نام (بونسای) می‌باشد. بونسان علم ساده‌ای در ترکیب با خلاقیت و هنر می‌باشد که نیازمند اصول اولیه باغبانی است.

مبنای بونسای برگرفته از هنری ژاپنی است که از کلمه Bon و Sai به معنای سینی و درخت مشتق شده و عبارت است از هنر پرورش و تربیت درختان به صورت مینیاتوری به گونه‌ای که شکل طبیعی خود را در این اندازه حفظ نمایند.

اهداف برگزاري دوره/كارگاه:

دوره‌ی تولید، طراحی و نگهداری بونسای با هدف آموزش و تعریف بونسای، تاریخچه، نحوه‌ی تولید انواع بونسای از قلمه، بذر و یا سایر روش‌ها، معرفی گیاهان مناسب، نحوه‌ی تربیت و فرم دهی شاخه و ریشه جهت تولید انواع فرم‌های بونسای، انواع هرس، نحوه نگه داری، نحوه مینیاتور سازی برگ‌ها، میوه و گل، چگونگی کاهش شتاب رشد ارائه خواهد شد و مهارت آموزان به صورت تئوری و عملی آموزش خواهند دید و پس از کسب مهارت لازم، می‌توانند به صورت کسب و کار خانگی، به تربیت انواع بونسای و ارائه‌ی آن به بازارهای گل و گیاه به ویژه بازارهای بین المللی بپردازند. درختان بونسای با قیمت بسیار خوبی در بازارهای بین المللی خرید و فروش شده و از ارزش زیادی برخوردار می‌باشند که همین امر می‌تواند سبب افزایش درآمد زایی و ورود ارز به کشور شود.

لازم به ذکر است طول دوره فوق 14 ساعت می‌باشد که جهت اطلاع از زمان برگزاری دوره و ثبت نام از لینک زیر استفاده نمایید.

https://reg.jdeiut.ir/prereg/intro?mcode=0600&lscode=4007

آموزش و ساخت تراريوم

رشد جمعیت و زندگی در شهرهای صنعتی و گسترش آپارتمان نشینی باعث خلاء ارامش در وجود انسان و در نتیجه‌ی آن افزایش بیماری‌های روحی به ویژه افسردگی در افراد جامعه می‌گردد. یکی از راه‌های گریز از ابتلا به این معضلات، بازگشت انسان به طبیعت و پرورش گیاهان می‌باشد که خود این امر با توجه به وضعیت بحرانی آب و نیز فضای محدود منازل اپارتمانی با محدودیت‌هایی همراه می‌باشد. لذا در چنین شرایطی ساخت و نگهداری باغ شیشه‌ای مینیاتوری (تراریوم) که از لحاظ فضا، مصرف آب در سطح حداقل می‌باشد گزینه‌ی مناسبی است. علاوه بر این تراریوم به عنوان نماینده‌ای از روح طبیعت در منازل، جنبه‌ی تزئینی نیز دارد که میتواند با کمترین هزینه و فضای لازم به عنوان کسب و کار ایجاد گردد. از طرفی ساخت و نگه داری تراریوم با توجه به انواع آن نیازمند، خلاقیت، مهارت لازم، دانش مربوط به شناخت گیاهان شرایط لازم نگهداری می‌باشد. بنابراین ارائه کارگاه یا دوره‌ای جهت کسب اطلاعات لازم به صورت تئوری و عملی و راهنمایی جهت شناخت بازار عرضه و کارآفرینی در این زمینه، گام موثری در حمایت از کسب و کار ومشاغل خانگی می‌باشد. 

اهداف برگزاري دوره/ كارگاه:

برنامه درسی این دوره به آموزشی اطلاق می‌گردد که مهارت آموزان با گذراندن موفقیت آمیز دروس و کسب شایستگی، مهارت و توانمندی لازم جهت ساخت و نگه داری تراریوم و عرضه آن به بازار را به دست آورند که این امر شامل آشنایی با خود تراریوم، نحوه ساحت و ملزومات آن، توجیه اقتصادی و چگونه ایجاد یک کسب و کار خانگی می‌باشد.

لازم به ذکر است طول دوره فوق 12 ساعت می‌باشد که جهت اطلاع از زمان برگزاری دوره و ثبت نام از لینک زیر استفاده نمایید.

https://reg.jdeiut.ir/prereg/intro?mcode=0600&lscode=4008

پرورش زالو

معرفی صنعت جدید و نوپایی پرورش زالوی طبی، برای دانشجویان آبزی پروری، علوم دامی و دامپزشکی و پزشکی و دیگر علاقه مندان که جویای کار هستند. همچنین توسعه بخش فرآوری این صنعت که منجر به خلق شغل‌های جدید در کشور خواهد شد.

اهداف برگزاري دوره/ كارگاه:

هدف، آموزش پرورش زالو به صورت کاربردی، در حدی که دانشجویان بتوانند اقدام به راه اندازی کارگاه پرورش بکنند.

ایجاد اشتغال در زمینه پرورش زالو در حد درمانی، همچنین اشتغال در زمینه‌ی فرآوری زالو، مثل تولید زالوی خشک – استخراج ترشحات زالو (موکوس و بزاق زالو) و به طور غیر مستقیم ایجاد شغل در زمینه‌ی زالو درمانی.

لازم به ذکر است طول دوره فوق 12 ساعت می‌باشد که جهت اطلاع از زمان برگزاری دوره و ثبت نام از لینک زیر استفاده نمایید.

https://reg.jdeiut.ir/prereg/intro?mcode=0600&lscode=4009

پرورش گياهان زينتي و آپارتماني

نگهداری از گلدان‌های خانگی و پرورش گیاهان در آپارتمان یکی از علاقه‌مندی‌های آپارتمان‌نشین‌ها است. از آنجایی که فضای آپارتمان بسته و خسته‌کننده است، بسیاری از افراد سعی دارند این مشکل را با نگهداری گیاهان آپارتمانی به حداقل برسانند؛ این کار اگرچه بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است اما نکات ظریفی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد؛ گاهی بعضی از گیاهان خانگی علیرغم رسیدگی مرتب و آبیاری مداوم پس از مدتی خشک و پژمرده شده و برای همیشه از بین می‌روند و ممکن است افراد از چنین اتفاقی شوکه شوند؛ یا اینکه برخی افراد نمی‌دانند که برای نگهداری گل‌های آپارتمانی در زمستان چه کارهای به خصوصی باید انجام دهند.

لازم به ذکر است طول دوره فوق 23 ساعت می‌باشد که جهت اطلاع از زمان برگزاری دوره و ثبت نام از لینک زیر استفاده نمایید.

https://reg.jdeiut.ir/prereg/intro?mcode=0600&lscode=4012

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *