وبلاگ

آغاز همکاری‌های مشترک جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان

اخبار آموزشی

آغاز همکاری‌های مشترک جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان

مهندس غلامرضا ریحانی معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در نشست مشترک با شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه این واحد آمادگی لازم را برای اجرای دوره‌های آموزشی مشترک و مرتبط با برگزاری نمایشگاه‌ها اعم از بازاریابی، مدیریت و ایمنی غرفه‌ها و غرفه آرایی و فروشندگی سریع را دارد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در دو حوزه اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات مرتبط و آموزش در حاشیه برگزاری نمایشگاه‌ها، توانمندی و ظرفیت‌های لازم را دارد همچنین این واحد آمادگی لازم جهت حضور ثابت و فعال در نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان را دارد.

محمد گیوی معاون امور نمایشگاهی، برنامه ریزی و بازاریابی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان به تشریح رویکردها و استراتژی‌های شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان در سال پیشرو پرداخت و گفت: این شرکت چهار هدف کلان عملیاتی و به تبع تحقق این اهداف ده استراتژی را در برنامه قرار داده است که این اهداف شامل توسعه برند شرکت نمایشگاه‌ها، ارزش آفرینی و سودآوری برای شرکت و سایر ذینفعان و شرکا، حفظ و توسعه سرمایه‌های انسانی و در آخر توسعه شبکه سازی داخلی و خارجی به منظور ایجاد تسهیل گری و شتاب دهندگی در اکوسیستم تجارت صادرات و تولید است.

گیوی افزود: در سال ۱۴۰۱ عناوین و طرح هایی مدون گردید تا در طی ۴ سال آرمان‌های شرکت مبنی بر ایجاد شخصیت، ذهنیت و زبان اختصاصی و منحصر به فرد بنگاه‌های اقتصادی به منظور تعامل هر چه بیشتر با مشارکت کنندگان و ذینفعان را محقق نمایند.

وی گفت: با توجه به اینکه اصفهان در یک کریدور چند وجهی در مرکز کشور به عنوان یک هاب جغرافیای قوی قرار گرفته است که شاید این پتانسیل و مزیت موقعیت جغرافیایی خوب در دیگر استان‌های کمتر دیده شود، مصمم است که با نگرشی واقع بینانه و شناخت عمیق تهدیدها و فرصت‌ها، سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد.

معاون امور نمایشگاهی، برنامه ریزی و بازاریابی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان هدف و تفکر جدید شرکت نمایشگاه‌ها را گذر از نمایشگاه محوری و حرکت به سوی رویداد محوری عنوان کرد و اضافه کرد: دیگر تکرار یک موضوع ثابت و صرفاً با هدف برپایی نمایشگاه ارزش نیست و نوآوری و خلاقیت در بازاریابی و تجارت با توجه به تغییرات و رشد روز افزون تکنولوژی در عصر دیجیتال حائز اهمیت بسیار است.

وی به تشکیل اتاق فکری در این شرکت اشاره کرد و گفت: تصمیماتی مبنی بر خرد جمعی اتخاذ گردیده که با عملیاتی شدن آن‌ها صاحبان کسب و کارها با حضور در نمایشگاه‌ها از شرایط بازاریابی التماسی به سمت بازاریابی های نوین و مطابق با استانداردهای بین المللی سوق داده خواهند شد.

گیوی تشریح کرد: امسال در کنار ارائه خدمات نمایشگاهی ارائه خدماتی نوین اعم از برگزاری رویداد در حاشیه برپایی نمایشگاه و کارگاه‌ها آموزشی با متدهای جدید مانند ورکشاپ و گیمیفیکیشن با هدف ارتقای مهارت و سطح دانش مشارکت کنندگان در نمایشگاه در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: این تمایل وجود دارد که در ذیل انعقاد یک تفاهم نامه با مجموعه‌ای با کفایت و با سابقه آموزشی و پژوهشی موفق که درعین حال در تعامل با بنگاه‌های اقتصادی نیز باشد قدم‌های مؤثری در همسویی و هم افزایی صنعت و دانشگاه بردارد. 

گیوی از برگزاری نمایشگاه خدمات کسب و کار در اواخر تیرماه ماه امسال خبر داد و شرح مختصری از ۳۲ موضوع مورد نظر در اجرا و برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: از جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان خواستاریم تا در این نمایشگاه مشارکت فعال داشته باشد.

در ادامه غلامرضا ریحانی به ایفای نقش پر رنگ جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان در اکوسیستم کسب و کار و کارآفرینی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: نگاه علمی و مبتنی بر دانش و تجربه‌ای که اکنون بر شرکت نمایشگاه حاکم شده است بسیار ارزشمند بوده و جهاد دانشگاهی نیز آماده هرگونه حمایت از برگزاری نمایشگاه‌ها از بدو برگزاری و ثبت نام مشارکت کنندگان تا پایان آن و نظرسنجی و پیگیری‌های بعدی بوده و به منظور بهبود فرایندها در برگزاری نمایشگاه‌ها نیز توانمندی ارائه خدمات پژوهشی و آموزشی مورد نیاز این شرکت و سایر ذینفعان را دارد.

وی افزود: نمایندگی استان اصفهان رسانه خبری بازارکار به عنوان بازوی اطلاع‌رسانی قوی به صورت ویژه در کنار این نمایشگاه‌ها و رویداد‌ها و مصاحبه‌های مرتبط با آن خواهد بود.

در پایان طرفین با توجه به رویکرد و نگاه مشترک دو مجموعه و همچنین داشتن اهدافی هم راستا در جهت شناخت موانع پیش روی صاحبان کسب و کارها مرتبط امور نمایشگاهی و یافتن راهکارهای مرتفع کردن مشکلات آنان و همچنین توسعه و پایدارسازی کسب و کار مقرر شد با مبادله تفاهم نامه‌ای زمینه‌های همکاری و ظرفیت‌های طرفین به اشتراک گذاشته شود. 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *