وبلاگ

وبینار آشنايي با سامانه موديان مالياتي “از سلسله وبینارهای از ایده تا کارآفرینی (چهارشنبه‌های وبیناری)”

اخبار آموزشی اخبار بازار کار

وبینار آشنايي با سامانه موديان مالياتي “از سلسله وبینارهای از ایده تا کارآفرینی (چهارشنبه‌های وبیناری)”

با همكاري مركز خدمات مشاوره و كارآفريني و مركز آموزش الكترونيك معاونت آموزشي جهاددانشگاهي واحد صنعتي اصفهان وبينار “آشنايي با سامانه موديان مالياتي”، برگزار گرديد. سرفصل‌ها و محتواي اين وبينار در پي جلسات متعدد با رئيس انجمن حسابداران استان اصفهان متناسب با نياز مخاطبين وبينار كه شامل موضوعاتي از جمله ثبت نام در سامانه مؤديان، صورتحساب الكترونيكي اصلاحي و انواع صورتحساب و …، مصوب گرديد. حدود 300 نفر جهت شركت در وبينار كه با سخنراني مجيد رئوفي، نايب رييس انجمن حسابداران استان اصفهان و تدريس عليرضا گنجي مدرس دوره‌هاي حسابداري برگزار شد، ثبت نام كردند.

اين سامانه تحت مديريت سازمان امور مالياتي كشور با هدف جلوگيري از فرار مالياتي فعاليت مي‌كند. طبق قانون مصوب آبان 1398، هر فرد مشمول ماليات موظف است براي ثبت نام در سامانه موديان مالياتي اقدام كند. اين سامانه كه با وارد شدن به آدرس اينترنتي tp.tax.gov.ir امكان ورود به آن براي موديان مالياتي مشمول فراهم مي‌شود، محلي جهت ثبت‌نام و ارسال صورت حساب‌الكترونيكي است. ثبت نام در سامانه موديان مالياتي، طبق قانون از وظايف صاحبان مشاغل اعلام شده است. همچنين اين سامانه با هدف جمع‌آوري و يكپارچه‌سازي اطلاعات مربوط به مؤديان مالياتي و براي دريافت گزارش‌هاي الكترونيكي موديان راه‌اندازي شده است. از طرفي اين سامانه امكاناتي را براي تسهيل در پرداخت ماليات، پيگيري وضعيت مالياتي و ارائه اطلاعات مالياتي به كاربران خود فراهم مي‌كند.

با توجه به اينكه مشمولين و تمامي فعالان اقتصادي، بايد صورت‌حساب‌هاي الكترونيك خود را در موعدهاي مشخص، ارسال كنند، همه اشخاص حقيقي و حقوقي ملزم به ارسال صورت‌حساب الكترونيكي هستند. عدم ثبت نام و عدم ارسال صورت‌حساب‌ها با اين سامانه، منجر به جريمه حداقل 10% از فروش خواهد شد. به جهت اينكه صاحبان كسب و كارها و بنگاه‌هاي اقتصادي در انجام فرآيندهاي مالياتي با مشكلي مواجه نشوند، ضروري است كار با اين سامانه را به خوبي بياموزند. جهاددانشگاهي واحد صنعتي اصفهان مجري دوره‌هاي آموزشي مالي و مالياتي با حضور اساتيد مجرب اين حوزه بوده و ازكليه صاحبان مشاغل صنفي و غير صنفي و اشخاص حقوقي و حقيقي دعوت مي‌كند كه با شركت در اين دوره‌هاي آموزشي با مفاهيم مرتبط با اين سامانه بطور كامل آشنا شوند.

دانلود فایل وبینار

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *